Totul despre Green Smoothie

Intalnirea mea cu Green Smoothie

Cred ca am baut primul smoothie din viata mea la 26 de ani. Pana atunci, cuvantul asta ma ducea cu gandul la o combinatie de lapte, inghetata, fructe si/sau ciocolata, un fel de frate al milkshake-ului. Mintea mea asocia smoothie-ul  cu fast food, cu Mc ori Kfc, asta pana in ziua in care am inceput sa-mi documentez viata de viitoare vegana.

Asa am aflat de Green Smoothies, de ingredientele din care sunt facute, de beneficiile lor incredibile si m-am simtit de parca ar fi venit Craciunul din nou in plina vara. Primisem cel mai tare cadou! 🙂 Am inteles din prima ca am nevoie de un blender (in cel mai rau caz de 800 w), de o mana-doua de frunze verzi, de vreo 2 fructe diferite si indulcitor ori scortisoara. Combinatia mea de baza pentru green smoothie ramane: frunze de spanac, 1 legatura patrunjel, 1 mar, o banana, 1 lingurita indulcitor natural, 1 lingurita scortisoara, 1 lingurita turmeric.
Insa am facut nenumarate combinatii de-a lungul timpului. La inceput combinam foarte multe chestii, chiar si legume, pana intr-o zi in care am citit un articol al Victoriei Boutenko, denumita si „mama smoothie-urilor”, care spunea clar ca reteta de smoothie ar trebui sa ramana exprem de simpla: frunze verzi, fructe , apa, atat si nimic mai mult pentru a nu intampina diverse probleme digestive.
Cand, cum si unde a aparut Smoothie-ul?
Strabunicul smoothie-ului de azi e de fapt pureul de fructe care se facea in perioada 1910-1930, in special in America. Stephen Poplawski a inventat primul blender in acea perioada iar lucrurile au devenit extrem de simple. Desi mai existau inctrumente de pasare, tocare si stoarcere, Poplawski a venit cu ideea de a pune o lama la baza recipientului in care se proceseaza fructele/legumele, facand practic primele smoothie-uri. Prin anii ’60, aceasta forma de bautura a inceputs a ia amploare, insa smoothie-ul de la acea vreme nu era decat un soi de suc de fructe cu fructe pasate in el, de unde si consistenta ceva mai groasa. La 10 ani diferenta, oamenii au inceput sa puna lapte peste amestecul de fructe, sa faca diferite combinatii si sa-l vanda in cafenele si restaurante, cu eticheta de produs sanatos.
Tot in 1970, bautura magica a primit oficial numele de „smoothie”. Cel care s-a ocupat de asta a fost Steven Kuhnau, un adolescent cu intoleranta la lactoza care-si dorea foarte tare sa consume smoothie-urile atat de celebre la acea vreme. Neputand insa, Steven a inceput sa faca tot felul de amestecuri din fructe congelate, fructe normale, gheata, nutrienti si suc de fructe in loc de lapte. Gustul combinatiilor lui era atat de bun incat tanarul si-a deschis un magazin de alimentatie sanatoasa numit „The Smoothie King”.
Abia in anii ’90 legatura dintre smoothie si un stil de viata sanatos a inceput sa fie mai solida, asa ca, bautura noastra a luat o alta forma, cea pe care o stim si azi: frunze verzi, fructe si apa.
De ce sa-i fac loc lui Green Smoothie in viata mea?
1. Smoothie-urile reprezinta nutritie in stare pura. Imagineaza-ti ca introduci in organismul tau 2 fructe, o salata de frunze verzi si 400 ml de apa, toate printr-o bautura absolut delicioasa. Ai un pachet de vitamine si minerale.
2. Spre diferenta de sucurile normale de fructe/legume, de la smoothie-uri corpul tau obtine si fibra, ingredientele nefiind stoarse ci doar blenduite.
3. Sunt foarte usor de facut, mult mai rapid decat o salata si mult mai usor de consumat. In plus, iti iei portia zilnica de salata… la pahar.
4. Sunt o buna si de lunga durata sursa de energie. Daca mananci 2 fructe separat, primesti un boost de energie datorita fructozei, insa acesta dispare destul de repede. In schimb, energia primita de la un pahat de smoothie dureaza mai mult, fructoza fiind balansata de nutrientii din frunzele verzi.
5. Sunt minunate in cazul in care iti doresti sa slabesti. Avand multa apa si o cantitate semnificativa de fible, green smoothie-urile te fac sa te simti de parca ai fi mancat o masa completa cu 3 feluri de mancare, in acelasi timp aducandu-ti in corp toti nutrientii de care ai nevoie.
6. Sunt mult mai usor de digerat fiind in stare lichida.
7. Smoothie-urile te mentin hidratat! Expertii spun ca ar trebui sa bem zilnic in jurul a 8 pahare de apa pe zi. In cele mai multe cazuri asta nu se intampla, mai ales in randul celor carora pur si simplu nu le place apa. Daca te numeri printre ei, adauga o cantitate mai mare de apa la deliciosul tau smoothie si in felul asta bei cu placere si iti pastrezi corpul hidratat pe tot parcursul zilei.
Acidul oxalic din frunzele verzi ne distruge sanatatea? Minciuna sau Adevar?
Plecand de la unele zvonuri menite sa tina departe de o alimentatie sanatoasa valul tot mai mare de oameni interesati de starea de bine a corpului lor, s-au tot nascut discutii de-a lungul anilor pe marginea subiectului: acidul oxalic prezent in frunzele verzi ne formeaza pietre la rinichi.
Multiple studii facute in mai multe tari au demonstrat ca, consumul fara masura al produselor de origine animala este riscul major cand vine vorba de formarea pietrelor la rinichi. In articolul original veti gasi 9 studii prezentate si voi traduce doar cateva. Toate demonstreaza ca adevarata cauza a pietrelor la rinichi nu are nici o legatura cu oxalatii din legume verzi.

  1. Leiden University Hospital (The Netherlands) „consumul prea mare de produse animale si sare, au fost recunoscuti ca factori de risc in cazul formarii pietrelor la rinichi.”
  1. Cam la aceleasi concluzii au ajuns si cei de la Kaizuka Municipal Hospital din Japonia. Ei au investigat obiceiurile alimentare a 241 de barbati care aveau un istoric de pietre la rinichi. Au remarcat ca acestia aveau un consum mult mai mare de proteine de origine animala decat alti japonezi sanatosi. Mai mult, acestia consumau 60% din proteina ingerata zilnic in special la masa de seara.
  2. Cercetatorii britanici au ajuns si ei la aceleasi concluzii si au subliniat ca un consum scazut de proteina, precum al vegetarienilor scade riscul formarii pietrelor la rinichi.
  3. Oamenii de stiinta italieni au concluzionat ca „dieta obisnuita a femeilor cu pietre la rinichi recurente, continea un procent mare de proteine, sare si zahar si un procent foarte mic de fructe si legume proaspete.”
  4. Intreg articolul pe acest subiect il gasiti aici: http://greensmoothiesblog.com/oxalic-acid-and-green-smoothies/
La final, va las cateva variante de combinatii magice pentru smoothie-ul vostru de zi cu zi:
Frunze verzi pot fi: salata verde, spanac, kale, patrunjel, frunze de telina etc
Fructe: mere, banane, capsuni, piersici, caise, struguri, cirese, kiwi, pepene etc
Altele: turmeric, scortisoara, seminte de susan, seminte de in macinate , seminte floarea-soarelui, fulgi organici de nuca de cocos, cacao raw, indulcitor natural.
 
Locuri cu inspiratie:
 
green smoothie
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s