Meniu de Paște – Varianta Vegană

Uite ca a venit si momentul primului meu Paste vegan, lucru de care-s foarte incantata! E inca o ocazie sa fac preparate vegane noi, sa ma joc cu ingredientele si sa ma bucur de rezultat! Recunosc ca imi este foarte usor, asta pentru ca 1. nu-mi place oul in nicio forma a lui, deci nu consumam nici inainte, poate doar unul – doua de Paste, asa… chinuite si 2. am mancat doar de vreo doua ori in viata mea… carne de miel. Rasfoiesc de cateva saptamani reviste cu retete, site-uri de specialitate si ciulesc urechiile in stanga si-n dreapta, pentru a stabili meniul de Paste perfect pentru mine. Modul meu de lucru nu e tocmai simplu, in sensul ca doar pentru un singur preparat citesc, ma documentez, caut cateva zile bune, aleg 4-5 retete care-mi plac, iar la final realizez o reteta proprie, adaptata stilului meu de gatit. Va las aici toate cele cinci retete! 🙂 Pofta buna! Salata de naut M-am bazat enorm pe salata de naut, asta pentru ca de fiecare data am avut succes cu ea, fiind prima care se termina la orice party. Daca nu stiati, nautul sau fasolea Garbanzo, este un izvor important de proteine, care poate inlocui carnea cu succes. In plus, nautul scade colesterolul, impiedica acumularea de zahar in sange, energizeaza organismul datorita continutului de fier si de vitamina C si este bogat in fitonutrienti care au rol antioxidant. Desi majoritatea oamenilor consuma nautul sub forma de hummus, mie imi place mult mai mult sa-l mananc ca atare, in salate sau sub forma de tocanita. Ingrediente:

  • 500 g naut din conserva sau daca avem naut uscat, il hidratam penste noapte, dupa care-l fierbem aproximativ 2 ore.
  • 1 legatura patrunjel
  • o ceapa rosie potrivita
  • zeama de la 1 lamaie
  • ulei de masline
  • sare de Himalaya
  • piper
  1. Amesteci nautul cu ceapa rosie taiata solzisori.
  2. Adaugi patrunjelul tocat, zeama de la o lamaie, uleiul de masline, sare si piper.
  3. Amesteci bine si… pofta buna! 😉

Salata de naut_2 Ciorba de loboda si stevie Nu am putut sa ma abtin si sa nu o fac. 🙂 Pentru mine, ciorba de loboda e unul dintre semnele primaverii, dar si semnalul ca se apropie Pastele. E si una dintre ciorbele care ii iesea mereu buna mamei. Am adaugat si doua legaturi de stevie, asta pentru ca am congelatorul plin si nu ma lasa inima sa uit de ea acolo, in plus, stevia se completeaza foarte bine cu loboda. In caz ca nu stiati, loboda are de doua ori mai multa vitamina C decat lamaia, ceea ce reduce mult riscul de accident vascular. In plus, loboda joaca un rol important in curatatea sangelui, aceasta contine pugmenti antioxidanti, care ajuta organismul sa se regenereze si incetineste procesul de imbatranire. Ingrediente: – 3 legaturi loboda – 2 legaturi stevie – o legatura ceapa verde – o legatura usturoi verde – 100 g orez – bors – 500 ml – 1 morcov – 1 legatura leustean – 1 legatura patrunjel – sare/ piper Magia: Intr-o oala punem 3 linguri de ulei, in care sotam putin ceapa verde si usturoiul verde tocate marunt si morcovul dat prin razatoarea mica. Peste adaugam 2 l de apa si acoperim cu un capac. Intre timp, fierbem orezul si, separat, oparim loboda si stevia in apa cu sare, le scurgem, le lasam sa se raceasca si le tocam marunt. Cand a inceput sa dea in clocot, adaugam loboda si stevia. Dupa al doilea clocot, adaugam si orezul. Borsul il punem intr-un ibric si-l aducem al punctul de fierbere, dupa care il punem si pe el in ciorba. Dupa aproximativ 10 minute, potrivim se sare si piper si adaugam legaturile de leustean si patrunjel, fiecare tocate marunt. Mai lasam 5 minute pe foc si dam oala de-o parte. In caz ca o vreti si mai acra, puteti adauga zeama de lamaie. 20150409_183325 Drob de ciuperci si spanac Care e primul cuvant care ma duce cu gandul la Paste, din punct de vedere culinar? Drobul, bineinteles! Si cum anul asta drobul meu nu v-a mai contine niciun fel de carne, am optat pentru varianta cu ciuperci si spanac, o combinatie ideala din punctul meu de vedere. A iesit incredibil de bun! Iar dovada suprema a fost faptul ca s-a terminat imediat ce a fost scos din cuptor. 🙂 Maine cu siguranta voi mai face doua. Ingrediente:

  • spanac 500 g
  • ciuperci 1 kg
  • orez 100 g
  • usturoi uscat 3-4 catei
  • usturoi verde 1 legatura
  • ceapa verde 1 legatura
  • pesmet 5 linguri
  • faina 3-4 linguri
  • ulei de masline
  • 1 legatura marar
  • 1 legatura patrunjel
  • sare de Himalaya
  • piper
  • boia de ardei dulce
  • turmeric
  • cimbru

Magia:

  1. Oparim spanacul in apa cu sare, dupa care il scurgem intr-o strecuratoare, iar dupa ce s-a racit il tocam marunt.
  2. Fierbem orezul in apa cu sare.
  3. Intr-o tigaie punem 3 linguri de ulei de masline si ciupercile tocate marunt. Le tinem pana cand incepe sa se evapore tot lichidul lasat de ele, amestecand din cand in cand. Adaugam usturoiul uscat, tocat marunt, ceapa si usturoiul verde tocate si ele. Mai lasam 3-4 minute.
  4. Intr-un castron incapator amestecam continutul tigaii, cu spanacul oparit si tocat, cu pesmetul, faina, orezul si verdeata tocata.
  5. Potrivim de sare si piper, adaugam boia dulce si cimbru.
  6. Asezam hartia de copt in tava si turnam compozitia. Uniformizam si dam la cuptor pentru aproximativ 30-40 min.
  7. Inainte cu 10 minute de a scoate tava, facem un amestec de apa calduta si o lingurita de turmeric. Intindem amestecul cu o pensula pe intreaga suprafata a drobului.
  8. Il scoatem din tava/forma dupa ce s-a racit complet.

Drob 1

drop_foto3 Royal Cupcakes Ok, am o noua obsesie! De data asta in materie de dulciuri… briosele sau cupcakes-urile cum imi place mie sa le spun! Azi am incercat o noua reteta vegana si un nou mod de a le orna, de aici si denumirea de „royal cupcakes”. Ingrediente pentru briose:

  • 250 gr faina
  • 250 gr lapte vegetal sau apa
  • 1 ½ lingurita praf de copt
  • 50 gr cacao raw
  • zahar brun 150 gr
  • un praf de sare
  • 40 ml ulei

Ingrediente pentru crema:

  • 200 gr caju hidratat peste noapte
  • o banana
  • sirop de artar ( dupa gust)
  • un strop de suc de sfecla rosie (in functie de ce nuanta doriti sa aiba crema)

Magia:

  1. Cernem faina intr-un bol mare, peste care adaugam zaharul si praful de copt.
  2. Separat omogenizam lichidele: apa sau laptele cu uleiul si le adaugam peste faina si restul.
  3. Punem praful de sare, dar si cacaoa si incepem sa amestecam, insa nu foarte mult pentru ca briosele noastre sa aiba o textura pufoasa.
  4. Umplem ¾ hartiutele speciale, le punem in tava de briose si dam la cuptor pana ce scobitoare pe care o bagam in ele iese curata.:)
  5. Separat blenduim toate ingredientele pentru crema.
  6. Punem crema 15 minute la frigider, dupa care o punem intr-un pos si ornam cupcakes-urile in cel mai… distins mod posibil. 🙂

Va las aici pozele-dovada! 🙂 Royal_Cupcakes Royal_Cupcakes2 Mini Carrot Cupcakes Eu cand ziceam de obsesie, nu exageram cu nimic. 😀 Imi cumparasem de ceva vreme hartiute pentru mini cupcakes, pe care nu apucasem sa le folosesc. In plus, am gasit si o reteta geniala de cupcakes cu morcov, exact cu: morcov! 😉 Foarte important: Morcovii intra in aceasta reteta sub forma de suc proaspat stors, si nu cumparat din supermarket! 😉 Ingrediente:

  • un strop de esenta de vanilie
  • 4-5 morcovi (250 ml suc)
  • 250 gr faina
  • 200 gr zahar brun
  • 40 ml ulei
  • 2 lingurite praf de copt

Magia:

  1. Se storc morcovii pentru a obtine 250 ml de suc.
  2. Se amesteca faina cernuta, cu praful de copt si zaharul. Separat se amesteca sucul de morvcovi cu uleiul si esenta de vanilie, dupa care se adauga peste faina si se incorporeaza.
  3. Se pun hartiutele pentru mini cupcakes in tava, se umplu ¾ si se dau la cuptor. Eu am facut 3 tavi pentru ca mi-a iesit destula compozitie, insa fiind mici, s-au mancat in doar cateva ore.
  4. La final le-am ornat cu cate o frunza de patrunjel pentru a arata chiar ca un morcov. 🙂

Sa aveti cel mai frumos Paste! Mini_Carrot_Cupcakes

Lasă un răspuns

