Mi-am adus în bucătărie cele mai frumoase amintiri din Roma și Toscana…

Intotdeauna mi-a placut pizza, in orice forma, in (aproape) orice loc. Cele mai frumoase si bune amintiri legate de pizza le-am adunat, bineinteles, din Roma si din Toscana, unde mirosul de rosii, ulei de masline si busuioc proaspat ma pandeau la fiecare colt de strada.

Pentru mine, notiunea de pizza intotdeauna a inclus si carne, dar mai ales branza sau cascaval, in cantitati mari.

De cand am devenit vegana, am mai mancat de vreo trei ori pizza vegetariana care nu m-a dat neaparat pe spate, dar a mers. Asa ca, de vreo doua saptamani ma tot batea gandu’ sa fac eu pizza, cu blatul meu preferat, cu ingrediente de aici, din casa, cu toppingurile mele si tot asa.

De la bun inceput am zis: “Aluatul tre’ sa fie fara drojdie!” De ce? Habar n-am… cred ca am vrut sa fie cat mai light, cat mai simplu, daaar cum sunt un control freak m-am decis sa fac doua variante de aluat, unul cu drojdie si unul fara. Ce vedeti in poza este aluatul cu drojdie.

Va voi da ambele retete, insa va sfatuiesc sa mergeti pe varianta “drojdie free”. 🙂

Cat despre toppinguri, pfff aveti o multime de variante! O sa vi le dau si pe ale mele ca punct de start, insa va rog ca atunci cand v-apucati sa faceti pizza, sa va jucati si sa inventati cele mai bune si inedite combinatii. 🙂

Aluat de pizza fara drojdie

Ingrediente:

  • 100 ml apa
  • 250 ml lapte vegetal (eu am avut de migdale si caju)
  • 100 ml ulei de masline
  • sare de Himalaya
  • faina cat cuprinde – eu am folosit numai faina integrala, nu folosesc niciodata alba.

Magia:

Intr-un bol incapator turnam apa, laptele, sarea si uleiul.

Amestecam putin, dupa care incepem sa adaugam faina treptat.

Nu pot da o cantitate exacta de faina, pentru ca aceasta se pune pana cand aluatul nu se mai lipeste de degete si devine manevrabil. O sa va dati seama cand e tocmai bun, sunt sigura. 😉

Il puneti intr-o folie de plastic si-l lasati vreo jumatate de ora sa se odihneasca. E istovit dupa atata framantat.

Dup jumatatea de ora, il scoateti din folie, il mai framantati cateva minute si incepeti sa taiati formele dorite. Eu am avut forma de felii de pizza, asa ca, am renuntat la cercuri.

Aluat de pizza cu drojdie

Ingrediente:

  • 1 kg de faina
  • o lingurita de sare
  • 4 linguri ulei de masline
  • 400 ml de apa
  • un strop de zahar
  • 40 g de drojdie proaspata sau 2 pliculete de de drojdie granulata de la Dr. Oetker (ideal e sa ne facem propria drojdie in casa, daaar ajungem si acolo in curand) 🙂

Magia:

  1. Desfacem mai intai drojdia intr-un castron mic in care am pus 200 ml apa calduta, sarea, zaharul si 2 linguri de faina. Puneti castronul intr-un loc cald si lasati-l un sfert de ora.
  2. Puneti faina intr-un castron mare, faceti o gaura in mijlocul ei si puneti acolo uleiul si drojdia desfacuta (tot continutul castronului mic).
  3. Incepeti sa framantati si adaugati treptat si restul de 200 ml de apa (tot calduta), pana cand aluatul devine elastic si nu se mai lipeste de degete.
  4. Puneti alauatul la dospit vreo jumatate de ora, acoperit si la loc cald.

Eu nu l-am putut face in aceeasi seara, asa ca, l-am bagat la frigider pana a doua zi. Se pastreaza foarte bine acolo, invelit in folie de plastic.

Toppinguri si amestecuri pentru pizza

Ingrediente:

  • rosii maruntite in bulion
  • rosii uscate
  • busuioc proaspat
  • ceapa rosie
  • usturoi verde sau normal
  • ciuperci
  • zucchini sau dovlecei
  • germeni (eu am avut de broccoli)
  • cascaval vegetal (eu am avut de la Viofast)
  • rosii cherry
  • rucola
  • ulei de masline
  • sare de Himalaya
  • boia de ardei dulce
  • turmeric
  • piper

Magia:

In primul rand, am facut sosul de rosii. Intr-o tigaie incapatoare am pus 2 linguri de ulei de masline, cativa solzisori de ceapa rosie. Am lasat putin sa se inmoaie, dupa care am adaugat rosiile in bulion (eu am folosit 2 cutii, dar depinde de cantitatea de aluat pe care o aveti). Dupa 3 minute am pus un fir de usturoi verde si unul de ceapa verde tocate marunt, dar si cateva frunze zdravene, tocate si ele, de busuioc proaspat. Am potrivit de sare, piper, am adaugat niste turmeric si boia dulce si am mai lasat cateva minute, dupa care am oprit focul.

Separat, intr-o alta tigaie, am pus ciupercile taiate in feliute, in 2 linguri de ulei de masline. Le-am tinut acolo (amestecand din cand in cand) pana cand s-a evaporat tot lichidul lasat de ele. Pe final am condimentat si am adaugat niste usturoi verde. Puteti pune si normal. Dupa 3 minute am inchis focul.

Doua felii de aluat le-am uns cu sosul parfumat de rosii din prima tigaie, am pus peste cateva felii de zucchini, sare, piper si le-am dat la cuptor. Atunci cand le-am scos, peste ele am adaugat germeni de broccoli.

Peste alte doua felii am ras cascaval vegetal si am lipit cateva jumatati de rosii cherry, am aruncat cateva boabe de porumb, dupa care le-am bagat in cuptor. Pe ele,la final, am pus rucola si ulei de masline.

Urmatoarele doua felii au fost acoperite tot de cascaval vegetal, dar si de rosii uscate si de uleiul aromat in care au stat. Sunt geniale!

Pe ultimele doua, am putin sos de rosii, niste cascaval vegetal si ciupercile din a doua tigaie.

La cuptor au stat in jur de 20 min. Acum depinde de ce cuptor aveti, de marimea pizzei, de grosimea aluatului s.a.m.d.

Eu am gresit-o prima data si am dat cuptorul pe un program care mi-a rumenit-o pe deasupra, dar in interior aluatul era nefacut, asa ca, sfatul meu e sa verificati din cand in cand, chiar luand o bucatica de aluat direct din pizza.

S-aveti cea mai mare si buna pofta!

20150405_183244

Lasă un răspuns

