Revelație de primăvară: Maioneză vegană (pentru cea mai bună salată de crudități)

Tot din considerente primavaratice m-a lovit ideea de a face salata de cruditati! Mama… ce dor imi era! Numai ca trebuia sa fac ceva magic cu maioneza si sa nu mai aiba ou. 🙂

Nimic mai simplu! Am gasit o reteta absolut superba de maioneza din legume care se aseamana perfect la gust cu maioneza normala. Eu am facut o cantitate exagerata, asa ca, voua o sa va dau la jumatate ca sa nu va treziti cu ditamai castronul plin cu maioneza. 🙂

Ingrediente:

1 morcov maricel

1 telina potrivita

1 mar

Maioneza:

2 cartofi

1 telina medie

zeama de la jumatate de lamaie (sau de la o lamaie, depinde de gustul fiecaruia)

100 ml ulei (ori mai mult ori mai putin, tot de gustul fiecaruia tine)

1-2 lg de mustar clasic

Mod de preparare:

  1. M-am apucat mai intai de maioneza, pentru care am pus la fiert telina si cartofii. Dupa ce au fiert, i-am pasat in blender cu lama S.
  2. Treptat am adaugat uleiul (ca la maioneza normala), zeama de lamaie, mustarul, am mai gustat din cand in cand si am potrivit de sare si piper.
  3. Cand mi-a placut consistenta maionezei, dar si gustul ei, m-am apucat de tocat marunt morcovul, telina si marul, pe care le-am amestecat cu maioneza.

Pofta suuuper buna! 😉

salatacruditati

Lasă un răspuns

