Ce ar putea sa iasa din cartofi si fasole? Simplu! Cel mai bun curry!

De ce curry de cartofi si fasole? Pentru ca asta aveam in casa, in momentul in care mi-a venit ideea. Dupa prima incercare de curry (reusita, din fericire) 🙂 am inceput sa experimentez si cu alte legume, dar despre asta va voi povesti alta data.

In plus, combinatia dintre cartofi si fasole, desi nu stiu cat e de recomandata, mie mi-a placut la nebunie! 😉

Curry-ul se gateste la “foc automat”, nu prea ai momente de ragaz, mereu tre’ sa adaugi ceva, sa amesteci, sa mai pui un praf dintr-un condiment, asa ca, sfatul meu este sa le aveti pe toate pregatite , tocate si aranjate inca de la inceput.

Ingrediente:

  • 5-6 cartofi medii
  • o conserva fasole (pentru un aspect mai frumos folositi fasole rosie)
  • 3 catei de usturoi
  • ½ conserva de rosii in bulion (cubulete)
  • 200 ml lapte de cocos, de migdale sau soia (eu am folosit de migdale)
  • ulei de masline
  • 10 gr ghimbir
  • 1 lgt boabe de mustar
  • 1 lgt coriandru macinat
  • 1 lgt cimbru
  • 1 lg curcuma
  • 2 lg praf de curry
  • 1 lgt boia dulce
  • ½ lgt nucsoara
  • ½ lgt tarhon
  • seminte de in, susan, dovleac si floarea soarelui (nu e obligatoriu)

Mod de preparare:

  1. Punem o cratita cu apa la fiert, plus un praf-doua se sare. Curatam cartofii si ii taiem in cuburi medii spre mici. In momentul in care apa ajunge la punctul de fierbere, adaugam cartofii si ii lasam in jur de 15 minute. Nu trebuie fierti foarte bine. Scurgem apa si ii lasam deoparte.
  1. Intr-o tigaie destul de incapatoare (eu am folosit una de ceramica) punem 3 linguri de ulei de masline. Punem boabele de mustar si coriandrul. Acoperim cu un capac pana ce boabele de mustar nu mai pocnesc (aprox 1-2 min), adaugam usturoiul si ghimbirul tocate marunt. Amestecam in tot acest timp.
  1. Incepem sa punem, pe rand, condimentele: lingurita de boia dulce, lingura de curcuma, prima lingura de curry, jumatatea de lingurita de nucsoara, cimbrul si tarhonul. Amestecam pentru a se impreteni aromele.
  1. Incorporam cartofii pe jumatate fierti, dar si fasolea. Dupa cateva minute, punem si jumatatea de conserva de rosii in bulion. Mai lasam cateva minute, timp in care amestecam.
  1. Adaugam laptele de migdale, cocos sau soia, acoperim cu un capac si lasam la fiert aproximativ 15 min. Verificam din cand in cand daca s-au fiert cartofii. Laptele, in combinatie cu toate condimentele, ar trebui sa ia forma unui sos auriu.
  1. Spre final, adaugam si cea de-a doua lingura (rasa) de curry, potrivim de sare si piper.
  1. Intr-o alta tigaie (fara ulei) putem praji putin semintele de in, susan, floarea-soarelui si dovleac. Nu e neaparat nevoie, eu le-am pus crude, depinde cum va place.
  1. Adaugam si semintele peste curry-ul nostru, amestecam si mai lasam 3-4 minute.

Pofta buna!

curry cartofi fasole

Lasă un răspuns

